Thursday, September 3, 2009 | By: FarisPharmacistMuslim

BerSaMe MeE Ada UDaNg


Persiapan untuk Melaporkan diri ke hospital teLah pun disiapkan..smlm telah siap medical check up, dapatkan pengesahan suruhanjaya sumpah & fotostat sijil Grad hari itu..dalam perjalanan pulang baru perasan minyak nak abis...so Stesen Minyak PETRONAS menjadi tujuan...


sesampainye d stesen minyak..baya nak isi minyak...baru aku persan yg harge minyak da naik...xder ujan...xder angin ...xder ribut....awat naik plak???tapi ape bley buat..isi jela...tp ati panas jugak ah...tgh2 pose pon ati panas...yerla..mane taknyer..naik 25 sen seliter..kl dlu SINGGIT LAPAN KUPANG...SKRG DA JADI DUA RINGGIT STGH KUPANG...



31 oGOS ari 2...tgk berite...katenyer minyak ron 95 jadi rm1.80..tp xcite pon yg primax ni naik jadi rm2.05....bijak sungguh DIA & media memutarkan kate..smp xder org pon prasan...atau mungkin aku yg BODOH...rupe2nyer bersame dengan kemasukkan minyak ron 95...pakej yg bersamenyer adelah kenaikkan ron 97..



di saat Negara menyambut "MERDEKA"..di saat ekonomi masih belum pulih...& yg paling penting di saat aku xbekerje dan xbergaji ni....bley pulak die wat mcm2..."RAKYAT DIDAHULUKAN"???APE KEJADAHNYER???......ape aku dapat???



DIA dok bisng2 nak kawal harge barang kononnyer harge barang naik disebabkan umat ISLAM akan menyambut kemenangan dalam perlawanan melawan NAFSU....tp dalam diam Menaikkan Harge Minyak...



~~~~~~~TENSION~~~~~~~

2 comments:

farhana rahim aka paan said...

aku pon dok paneh ati tgk gamba mee ang yg cam sedap tuh.. hehe

dorang pnh ckp psl ni berbulan-bulan yg dl.., awl thn kalu tak silap.. tp utk kononnya tak nmpk ketara dan buat rakyat bebel2., dorang tukar RON97 ke RON95.. mmg bijakkn.., pastu aku dgr, sape yg keje under oil n gas dpt bonus 4 bln gaji.. sedap la kan dorang, kt yg membayar myk ni yg skt.. ;(

FarisPharmacistMuslim said...

2la...depe mmg...bab nak menipu rakyat...no 1..yg pntg perot depe yg boroi lebey ckit dari aku 2...penooooh ...


"rakyat diutamekan konon"

Post a Comment