Thursday, July 30, 2009 | By: FarisPharmacistMuslim

ISA...Perlukah???

ISA atau dikenali sebagai Akta Keselamatan Dalam Negeri merupakan undang-undang tahanan pencegahan yang sedang berkuatkuasa di Malaysia. Sesiapa pun boleh ditahan oleh polis selama 60 hari berturut-turut tanpa perbicaraan untuk tindak-tanduk yang dijangkakan mengancam keselamatan negara atau mana-mana bahagian daripadanya. Selepas 60 hari, seseorang tahanan itu boleh ditahan lagi selama tempoh dua tahun jika diluluskan oleh Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, dan sekaligus membolehkan penahanan terus tanpa perbicaraan. jika dulu akta ini digunakan bagi menghukum komunis tetapi skrg????
ISA digunakan secara konsisten terhadap mereka yang mengritik kerajaan dan mempertahankan
hak asasi manusia

Persoalan yg bermain diminda..adekah hukum ini bersesuaian dengan islam?Malaysiakan "Negara Islam". adekah ianya adil? Rakyat "Diutamekan"

singkap kembali kisah Saidina Ali Karramallahu Wajhah. tatkala baju besinye dicuri oleh seorg yahudi...kl ikotkan kuase die..of coz la die bleyje nak rampas balik baju besi 2..tp Islam melarang perbuatan e2 lantas di bawa keperbicaraan (ISA main tahan je)..& sebagaimana yg kite sedia maklum Saidina Ali kalah dlm perbicaraan kerana xckop bukti..tp pernahkah Saidina Ali mengugut Hakim yg menyebabkan Beliau kalah dalam perbicaraan???x sesekali x...(same x ngan skrg???)


adekah anda masih menyokong undang2 seperti ini???

Bayangkan pula tika memperjuangkan hak anda.....anda ditahan dibawah akta ini..siapa yg akan menjaga org yg anda sayang??

ingatlah tatkala kita menyokong dan ader insan yg teraniaya, tatkala suami terpisah dari is3, anak terpisah dari ibu dan bapanya, mereke derita..dan adekah anda Fikir anda selaku penyokong sahaja anda akan terlepas dari Siksa Allah???

Allah s.w.t. berfirman bermaksud;
“Dan hendaklah kamu bantu-membantu dalam mengerjakan kebaikan dan taqwa, dan janganlah kamu tolong-menolong dalam membuat dosa dan maksiat.(Surah al-Mai dah: ayat 2)

0 comments:

Post a Comment